2011-09-07
 17:33:00

Lauren Conrad - Building A Clothing Line On My Own Terms

Lauren pratar lite om Paper Crown - for Forbes Lifestyle!



Beslutet
att starta Paper Crown var inte helt ett företag drag. Även om det är ett viktigt tillskott till min totala varumärke, är papper Crown faktiskt mer av en passion projekt - en möjlighet att göra vackra kläder på min egen ekonomiska och kreativa termer.


Att få papper Crown till liv, hyrde jag min vän, Maura McManus. Hennes praktiska erfarenhet med ett annat samtida varumärke och förståelse av allt från kundrelationer till utvecklingsprocessen har varit avgörande för att lansera Paper Crown. Maura driver den dagliga verksamheten sidan av företaget, medan jag övervakar kreativa och ekonomiska vertikaler. Tillsammans har vi skapat en klädkollektion jag är väldigt stolt över.


Att omvandla papper Crown från en idé till ett företag var en utmanande process. Sista april kartlagde Maura och jag allt vi ville åstadkomma med den linjen och fokuserade på vad det skulle ta att uppnå dessa mål och samtidigt upprätthålla en lönsam verksamhet. Jag var övertygad om att linjen väl skulle göra framgången för LC Lauren Conrad kollektion för Kohl och min bästsäljande bok, Lauren Conrad STYLE.



Vi doppade oss själva i forskning, att studera andra samtida klädföretag som Elizabeth & James, Vince och Rebecca < span>Minkoff
för att nämna några. Vi gick igenom allt från hur och var de tillverkade sin produkt till sociala medier metoder och säljstrategi. Vi träffade även toppnamn inom klädindustrin och fråga om allt från big-bild frågor såsom produktionslogistik ner till små detaljerna som distributionsmetoder och (räknas tråd/thread counts.). Med den informationen vi fått från dessa samråd i tillägg till min forskning och erfarenhet i branschen, kunde vi lägga fram en detaljerad plan för att direktera, växa och vårda Paper Crown under en köpmans affärsmodell.


Starkt affärsmannaskap är ofta till mycket hjälp, men designa kläder och forska trender är där jag trivs mest. Mobilisera ett team av betrodda och erfarna medarbetare för att få min design till liv är oerhört viktigt. Efter månader av forskning och ansikte mot ansikte möten, bestämde jag mig för att arbeta med full service kläder företag baserat i Los Angeles för att leda tillverkningen av våra kläder. Jag rekryterade också veteran patternmakers som kan mode bitar värdig hängande bredvid andra framstående moderna linjer.


Som med alla nya gränser, är du 'meningen' att stöta på hinder. Ett av de största hindrena som jag var tvungen att övervinna, var att hitta en balans mellan att göra design-beslut baserade på lönsamhet och bibehålla utformning trovärdighet. Prissättningar av plagg kan ibland kväva den kreativa processen eftersom det är viktigt att träffa ett riktpris för att slutligen gå med vinst. Låt oss säga att jag vill använda en 4,50 $ trim, men jag har bara råd att använda ett liknande, men mindre vackert, $ 1,23 trim för att träffa mitt riktpris. I det här läget kan jag välja att använda den högre kvalitets trimet, men jag kommer att ta en träff från högt pris. Ibland kommer jag göra såhär om jag tror att ett plagg är särskilt viktigt i min kollektion.


Att göra det slutliga beslutet är viktigt för mig för att jag personligen vill baka upp kollektionen - det är också en av de huvud anledningarna till varför jag starade Paper Crown. Förr, var de inte jag som finanserierade linjen, så besluten att använda högre kvalité, de beslutet skulle inte ha varit mitt. När jag förstod att en klädes-linje är bussiness, finner jag det oroväckande när kvaliten äventyras till förmån för vinst. Saker som tyg kvalitet och konsekvent storlek och bra konstruktion är alla faktorer som kan bygga eller bryta relationen med en kund. I slutändan handlar det om kundtillfredsställelse.


Jag är
stolt över vad Papper Crown är idag. Det är en samling av polerade stycken med en charmig och ungdomlig stämning/utseendet och känslan av linjen är ren, sval och kvinnlig. Det kommer att finnas tillgängliga på många toppskiktet butiker och återförsäljare, även Planet Blue och Nordstrom (den första säsongen kommer i butik 1 augusti).


Framöver hoppas jag på att Paper Crown kommer att växa och samtidigt bibehålla sin speciella känsla. Genom att investera i kvalitet och design, ger Papper Crown trovärdighet åt mitt namn som designer. Det faktum att det har utvecklats till ett blomstrande företag är bara grädde på moset.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: