2011-03-17
 19:31:13

Lauren blir intervjuad

Conrad har  redan undertecknat ett tre-bok deal med Harper Collins (två släppts hittills blev NY Times bästa säljare), räknas som den officiella talesman för varumärket, designar en kollektion för Kohl's och kommer tillbaka till den högre änden rike med sin nya moderna linje, Papper Crown, lanseras hösten 2011.

Vad fick dig att vilja starta en personlig linje igen? Jag ville göra det när jag började arbeta med Kohl's - Jag ville kunna arbeta på att utveckla mitt varumärke.

Varför valde du att inte välja ditt egen namn när du skulle namn-sätta Paper Crown? Jag tror att när du tar ditt namn och så blir de mindre av kändis varumärke och det är vad vi gjorde. Vi ville ha något som hade den nyckfulla, ungdomligt sound. Namnet kommer från när jag var ung brukade jag klä upp mig en hel del och jag skulle gå till min farmors hus. Jag hade inte min koffert där och vi skulle göra pappers kronor - det var ett sätt att göra dina egen glamour.

Vad var inspirationen till den första samlingen? Den första kollektionen är för hösten, och för varumärket övergripande ville vi balansera hårda och mjuka så vi lade chiffong och mjuka tyger med läder - det handlar om att uppnå denna balans.

Vilka är några av dina favorit bitar personligen? Jag älskar chiffongklänningen, jag tycker den är riktigt vackert, och vi arbetade mycket med passformen. Vi gjorde också ett faux läder legging som är riktigt bra.

Vilken publik valde ni när ni satte priserna? Denna linje är egentligen om högre slut, mer specialitet bitar. Priset är mellan $ 59 och $ 460. Vi ville ha en stor variation, men det är konkurrenskraftigt prissatta för en modern linje. Vi gick bara till kotteri [försäljningen mässan i New York City] och det är tänkt att vara mer specialitet och mer boutique och lämpligt att rätten delar av ett varuhus.

Du hade planerat på att lansera denna samling med en dokusåpa på MTV, som senare ströks. Var du lättad eller skulle du ha velat  ha pressen den skulle få? Båda alternativen kommer med för-och nackdelar det finns definitivt en pro marknadsföring av en linje, men processen är enklare utan en besättning på kameror och inte var lika begränsade till vad vi kan göra eftersom kameror måste ha tillgång och människor eller hur alltid villiga att arbeta med dig.

Skulle du någonsin vilja vara med i en dokusåpa igen? Jag vet inte - du ska aldrig säga aldrig.

Var ser ni Paper Crown i framtiden? Fristående butiker? E-handel? Vi vill börja med en e-handel, inte på egen hand men med en onlinebutik. Jag tycker det är svårt att få butiker.

Vem skulle din ideala kändis vara att bära Paper Crown? Det finns ingen särskilt, vi ville ha bitar som inte är så specifika till en person eller till en stil. Så det kan bäras på olika sätt och av alla olika kvinnor.

Hur skulle du beskriva din personliga stil just nu? Jag älskar hela 70-tals trenden,  jag bodde i smala jeans i många år och för första gången börjar jag bära en stil. Jag älskar blommiga tyger och vackra utskrifter.

Läser du trend prognoser och liknande eller föredrar du bara att designa vad du känner? Jag tycker det är ett äktenskap mellan de två eftersom man måste vara trendmedvetna men du vill också vara kreativ och skapa något annorlunda - du skapar din egen design samtidigt som man har utvecklingen i åtanke.

Tänkte du att  papper Crown är något som man kan använda varje dag eller något du bär till mer speciella tillfällen? Det är en samling för båda-det finns krampa bitar, kavajer tex och vi ville ha bitar som är tillfälliga bitar som kan bäras upp eller ner, men den långa  chiffongen är för speciella tillfällen, definitivt.

Papper Crown kommer att tillkännage snart vilka butiker som får in kollektionen. Kollektionen kommer ut i höst.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: