2011-01-08
17:00:00
17:00:00
Lauren Conrad Reality TV och affärsmodell
Stjärnan i Laguna Beach och The Hills och nu en modedesigner planerar en dokusåpa för att spåra hennes strävan att bli så framgångsrik att hon inte längre behöver TV.
Kontoren av 'Paper Crown' modekollektion har fastnat med en MTV filmteam som producenter gå runt i headset och prata i viskningar. Den andra vånings sviten i Los Angeles Westwood där området är dekorerad med en zebra hud matta, en utsirad bord med lejonets klo fötter, och skyltdockor i halvfärdiga klänningar. Liggande på en över-full antik soffa är Lauren Conrad-dokusåpan, bästsäljande författare, och mode-i en ljus tryckt skjorta, hög midja byxor och höga klackar av hennes egen design.
Conrad, som blästras till stjärnstatus i MTV: s realityserie om brådmogen Orange County tonåren, Laguna Beach, och dess spin-off, The Hills, går ombord på en av de mer ovanliga stunts på kort oskriven historia i TV. Att cementera sitt rykte som en affärskvinna, försöker den 24-årige distansera sig från hennes verklighet TV & ego.
Ja, en ny dokusåpa-hennes tredje på sju år. Conrads ännu namnlösa-serie, som kommer göra sin debut i början av detta år på MTV, kommer att följa hennes strävan att bli så framgångsrik som en affärskvinna som hon har för att så småningom avsluta hennes show.
Som hennes agent, Max Stubblefield, uttrycker det: "Lauren's nya företag kommer att fodret på show-som kommer att ligga på nya företag." Conrad insisterar på att hon skulle älska "för kamerorna att gå bort. Denna show är ett verktyg för att komma dit. Jag skulle älska att bli en stort, naturligt varumärke."
Trots att vara känd för lite mer än en gång ha varit en tonåring, Lauren känd som "LC" av hennes legioner av beundrande unga fans-kan redan vara millennials "svar på Martha Stewart. Hon är författare till fyra bästsäljande böcker, bl.a. Sugar & Spice, som fortsätter krönika om en fiktiv ung kvinna behandlar travails av verkligheten stjärnstatus.
Hon kommer från en framgångsrik kampanj som exklusiv talesman för Avon's (AVP) Mark kosmetika. Sedan 2006 har hon haft påskrift behandlar leksaksföretag Hasbro (har), lädervaror maker Linea Pelle, och AT & T (T). Hennes modekollektion för Kohl's (KSS), LC Lauren Conrad, har varit en "alltid högt i våra kvinnors kategori, säger Donald A. Brennan, en senior vice verkställande direktör för detaljisten. Hennes något mer exklusiva linjen, Lauren Conrad Collection, såldes i mer än 500 butiker innan hon avslutade det förra året att fokusera på Paper Crown. Hon har även gjort sin egen "Got Milk?" annons.
Till skillnad från många verklighet stjärnor i sin generation, som deltar Conrads offentliga introduktion varken en sex tape eller en vänskap med Paris Hilton. År 2004 var hon rollen som stjärnan i MTV: s alpha-kid visa Laguna Beach och friade fans med sin aktningsvärda förstånd. Under fem säsonger av seriens uppföljare, The Hills, som följde henne som student på Los Angeles Fashion Institute of Design & Merchandising, underhålls Conrad en nästan Churchillian lugn i ansiktet på unga manliga beteendet och back-huggande kvinnor frenemies.
Hennes ständiga besvikelser i kärlek och hennes förmåga att undfly olika Hollywood riter passage-asiatiska symbolen tatueringar, gjorde kollagen läpp injektioner-henne en gynnad omslagsflicka av damtidningar och en god förebild. "Hon har alltid varit tjejen som gått igenom dessa förhållande sagorna att försöka hitta rätt kille, säger Adam DiVello, skapare och exekutiv producent för The Hills. "Det var mycket Carrie Bradshaw."
Hela tiden, var Conrad ambition att utnyttja henne exponeringen på en miniatyr livsstil imperium. Senast 2009, hade The Hills blivit MTV: s mest framgångsrika show, med Sopranos-esque DVD-försäljning på 2 miljoner, en blomstrande mobilt strömmande innehåll affärer, och ett avtal med iTunes.
Kontoren av 'Paper Crown' modekollektion har fastnat med en MTV filmteam som producenter gå runt i headset och prata i viskningar. Den andra vånings sviten i Los Angeles Westwood där området är dekorerad med en zebra hud matta, en utsirad bord med lejonets klo fötter, och skyltdockor i halvfärdiga klänningar. Liggande på en över-full antik soffa är Lauren Conrad-dokusåpan, bästsäljande författare, och mode-i en ljus tryckt skjorta, hög midja byxor och höga klackar av hennes egen design.
Conrad, som blästras till stjärnstatus i MTV: s realityserie om brådmogen Orange County tonåren, Laguna Beach, och dess spin-off, The Hills, går ombord på en av de mer ovanliga stunts på kort oskriven historia i TV. Att cementera sitt rykte som en affärskvinna, försöker den 24-årige distansera sig från hennes verklighet TV & ego.
Ja, en ny dokusåpa-hennes tredje på sju år. Conrads ännu namnlösa-serie, som kommer göra sin debut i början av detta år på MTV, kommer att följa hennes strävan att bli så framgångsrik som en affärskvinna som hon har för att så småningom avsluta hennes show.
Som hennes agent, Max Stubblefield, uttrycker det: "Lauren's nya företag kommer att fodret på show-som kommer att ligga på nya företag." Conrad insisterar på att hon skulle älska "för kamerorna att gå bort. Denna show är ett verktyg för att komma dit. Jag skulle älska att bli en stort, naturligt varumärke."
Trots att vara känd för lite mer än en gång ha varit en tonåring, Lauren känd som "LC" av hennes legioner av beundrande unga fans-kan redan vara millennials "svar på Martha Stewart. Hon är författare till fyra bästsäljande böcker, bl.a. Sugar & Spice, som fortsätter krönika om en fiktiv ung kvinna behandlar travails av verkligheten stjärnstatus.
Hon kommer från en framgångsrik kampanj som exklusiv talesman för Avon's (AVP) Mark kosmetika. Sedan 2006 har hon haft påskrift behandlar leksaksföretag Hasbro (har), lädervaror maker Linea Pelle, och AT & T (T). Hennes modekollektion för Kohl's (KSS), LC Lauren Conrad, har varit en "alltid högt i våra kvinnors kategori, säger Donald A. Brennan, en senior vice verkställande direktör för detaljisten. Hennes något mer exklusiva linjen, Lauren Conrad Collection, såldes i mer än 500 butiker innan hon avslutade det förra året att fokusera på Paper Crown. Hon har även gjort sin egen "Got Milk?" annons.
Till skillnad från många verklighet stjärnor i sin generation, som deltar Conrads offentliga introduktion varken en sex tape eller en vänskap med Paris Hilton. År 2004 var hon rollen som stjärnan i MTV: s alpha-kid visa Laguna Beach och friade fans med sin aktningsvärda förstånd. Under fem säsonger av seriens uppföljare, The Hills, som följde henne som student på Los Angeles Fashion Institute of Design & Merchandising, underhålls Conrad en nästan Churchillian lugn i ansiktet på unga manliga beteendet och back-huggande kvinnor frenemies.
Hennes ständiga besvikelser i kärlek och hennes förmåga att undfly olika Hollywood riter passage-asiatiska symbolen tatueringar, gjorde kollagen läpp injektioner-henne en gynnad omslagsflicka av damtidningar och en god förebild. "Hon har alltid varit tjejen som gått igenom dessa förhållande sagorna att försöka hitta rätt kille, säger Adam DiVello, skapare och exekutiv producent för The Hills. "Det var mycket Carrie Bradshaw."
Hela tiden, var Conrad ambition att utnyttja henne exponeringen på en miniatyr livsstil imperium. Senast 2009, hade The Hills blivit MTV: s mest framgångsrika show, med Sopranos-esque DVD-försäljning på 2 miljoner, en blomstrande mobilt strömmande innehåll affärer, och ett avtal med iTunes.