2011-02-10
 17:30:00

Intervju från i Okt 2010

Hittade en gammal intervju som jag glömde att posta. Här kommer den!

Lauren Conrad, The Hills verklighet stjärnan som blev modeikon som blev författarinna, talade med mig i telefon igår om kläder och sånt.
Hon kommer att skriva sin nya stil bok i morgon, fredag 8 oktober, 7 pm på Barnes and Noble på The Grove i Los Angeles.

Har du någon favorit objekt i din garderob just nu?
Klassiska eller trendiga? Saker som jag alltid älskat, eller något som jag bara verkligen älskar just nu?

Båda
Åh, jag har ett par nya mocka Louboutin klackar i brunt. Jag går normalt i svarta. Och det har fått att chunky klack? Jag gillar det för en nedgång sko. Det är min nya favorit just nu.


Har du några mode guilty pleasures?
Jag älskar mina skor och väskor, men jag tenderar att vingla mot mer klassiska investeringar, så jag köper dem intevarje dag. Jag skulle nog säga Urban Outfitters tees, eftersom jag köper något där varje vecka. De är alltid lite svalare där. Jag försöker uppdatera mitt gym garderob. De flesta av mina off dagar är jag i träningskläder.

Hur många par skor har du?
Jag har precis nyligen rensat ut hälften. Jag tänkte för kvalitet framför kvantitet. Jag kan gissa på runt 60.

Vad är det mest du någonsin spenderat på ett klädesplagg?
Jag köpte en Cavalli klänning. Det var mycket dyr. Det var roligt eftersom jag köpte den i Vegas. Jag var så upphetsad jag vägrade att packa den i min incheckade bagage. Så jag bar den på planet. Jag var i Los Angeles och jag tittade ner och insåg att jag hade lämnat den i restaurangen.
Herregud.
Och jag var som, du måste skämta. Jag flippade ut, och vi uppmanade säkerheten på flygplatsen i två dagar. Och de slutade med att de hitta den.
Wow.
Jag vet. Någon har fått väldigt bra karma för att vrida den i.

Hur såg klänningen ut?
Jag bar den till en av premiären eller finalenen av The Hills som vi gjorde på stranden. Det var grädde och hade en stor orangefärgad blomma på sidan. Golv längd. Det var enkelt, men jag gillade det.

Har du en favorit dejt outfit?
Jag tror att det beror på var du ska. Mina dejt-outfits är mer avslappnade nu när min pojkvän har friat till mig. Så, jag är mer av en jeans och tröja flicka nu. För första dejten tror jag att du vill anstränga dig lite, men du vill inte se ut som du försöker för hårt. Så. Jag tycker det är trevligt att blanda högt och lågt. Så om du bär en fin botten, bära en tillfällig topp eller vice versa. Om du bär en trevligare klänning, ha kanske en oversize kavaj eller en kofta över den. Så du fortfarande ser avslappnad ut, men trevlig.

Har du en favorit mode era?
Oh ja. 1920-talet.

Vad tycker du om det?
Allt. Jag älskar silhuetten. Topp till tå, jag är besatt av 1920-talet. Det var så glamorös. Jag älskar detaljer som gick i bitar. Det var så fantastiskt. Det var en rakare längre siluett, mycket beading. Håret var alltid knyckte eller lockiga och de hade de riktigt mörka, sotade ögon. Och smycken var verkligen ganska också, Art Deco-y smycken.

Har du någonsin haft knyckte hår?
Jag gjorde det för ungefär en vecka. Jag avbröt alla mina hår. Jag hatade det och satte i mina extensions, istället för att låta det växa ut.

Har du någonsin sett någon ute på stan med de kläder du designat?
Ja, jag gjorde bara en signering igår kväll och såg massor av tjejer i Kohl kläder.

Hur var det att se det?
Det är en sådan komplimang. Du arbetar verkligen hårt på något som du tror. Det är verkligen trevligt när någon tycker om dem nog att bära dem.

Är det något du inte kommer att bära för att du känner att de ser inte bra ut på dig eller finns de något du bara inte gillar?
Massor av saker. Jag nästan uteslutande bär skinny jeans. Jag är livrädd för alla andra skära av denim. Åh, jag bär inte en kattunge häl heller. De är hemskt. Jag hatar kattunge klackar. De är så dumt för mig. De är så nära en lägenhet. Det är ingen idé. Du är bara att få en tum av höjd. En plattå är så mycket mer modern.

Vad är det bästa med att vara en kändis?
Det bästa är att du är försedd med en röst. Du känner dig hörd. Du kan använda den på ett positivt sätt.

Vad är det värsta?
Bristen på privatliv.

Om du var fast på en öde ö och kunde bara ta med en bok, vad skulle det vara?
The Great Gatsby. Det är min favoritbok. Det var den första bok jag kan minnas att jag verkligen njöt när jag läste den. Jag är egentligen inte en stor läsare. Jag var ny på high school och det förändrat min syn på böcker.


Essey

Snygg blogg =D

kommentera gärna min blogg också =)<3



PUBLICERAT: 2011-02-10, 19:11:19 | URL: http://esseys.blogg.se/
cammie

=)



PUBLICERAT: 2011-02-10, 19:49:34 | URL: http://tuschaa.blogg.se/
Anonym

Kan inte du fixa det där med reklamen för den hamnar i början av texten, riktigt irriterande.

Tack för en bra blogg:)


Dana

Kom gärna in hos mig och kika min införskaffa lista för vår/sommar :D och säg vad ni tycker?



PUBLICERAT: 2011-02-11, 01:11:40 | URL: http://bellesa.blogg.se/
Ägarinnan

Anonym - Kan inte du fixa det där med reklamen för den hamnar i början av texten, riktigt irriterande?



Svar: Jag kan inte se att den skulle vara i vägen. Jobbar på att flytta hela bloggen.. Hade du kunnat print screena och skicka till min mejl så jag vet hur jag ska flytta den? Kram och tack för att du säger ifrån.



PUBLICERAT: 2011-02-11, 16:57:01 | URL: http://laaureenconrad.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: