2010-02-24
 18:57:14

Intervju med Lauren - vad gör hon med all sin extra tid ?

Lauren Conrad: What She’s Doing with All That Extra Time…

Lauren Conrad is a multi-tasker. The 24 year-old is an author, a fashion designer, and former star of the hit MTV show “The Hills.” Now that she’s stepped out of the reality spotlight of her TV show - she has a lot more time to devote to her creative passions.  Read on as she tells me her hopes, her dreams and what she likes most about not being on “The Hills” anymore!


SP: Ditt liv måste ha varit så galer när du filmade 'The Hills'. Du var alltid följd av kamerorna, producent gänget och det verkade som att du aldrig hade en stund för dig själv. Hur har ditt liv varit sedan du slutade på 'The Hills?

LC: Det har varit bra. Jag har fått göra många saker som jag inte hade tid med förut. Det är skönt att kunna göra sitt eget schema och det är mindre stressfullt nu.

SP: Vad är den sämsta med att ha slutat filma 'The Hills'?

LC: Det sämsta är att jag inte träffar gänget som jag älskade varje dag. Jag saknar att jobba med dem.

SP: & det bästa ?

LC: Det bästa är att jag är mycket gladare att jag har mitt eget prtsonliga liv.



SP: Du har singerat en tre-bok's avtal med Harper Collins in September 2008. Tycker du om din nya roll som en författare? 

LC: Det är roligt att bara hitta på och skapa saker.Du får lov att hitta på historier... it’s make believe.

SP: Dina böcker handlar om ditt liv i LA - din egen upplevelse att flytta från en förort till staden/centrum - men ser du dig själv göra mer saker i den litterära världen? mer djupare?

LC: det skulle jag älska att göra. Jag tror att man skriver om det man vet. Min första runda var bra, eftersom jag skrev om ett ämne som jag kände till. Jag tyckte verkligen om hela processen. Jag tycker verkligen om att skriva så jag skulle gärna vilja fortsätta.


SP: Sedan du lämnade 'The Hills', har du kollat på serien alls för att se hur de går för Kristin Cavallari?

LC: Om jag ska vara ärlig - så har jag inte sett ett enda avsnitt sedan jag lämnade serien.

SP: Du har många ungdomar som ser upp till dig som en publik figur? Vad hoppas du på att unga läsare ska ta med sig från din bok? 

LC: Jag tror att böckerna är menade att vara roliga, lätt lästa. Det är en intressan historia att följa. Om de tar med sig något ifrån den - helhetens historia som är menat att berättas är en sorts kommande ålders historia. Hon upptäcker vad som är viktigt för henne och gör det på ett ovanligt sätt. En sak som jag tycker vore intressant att ta med sig vore den andra sidan av Hollywood. 


SP: Du är inte bara en författare - utan också en mode disigner. Berätta lite hur de går för dig. 

LC: Vi fortsätter med klädes linjen. Jag har fått ut den i en Kohl's butik. Jag har börjat att utforska andra kategorier också du vet.. skor och accessoarer.

SP: Det är ju underbart - som Jessica Simpson's linje av skor?

LC: Ja, well, mode industrin och underhållnings industrin är relaterade till varandra. Om du är intresserad av mode it only makes sense att göra mode tillgängligt för fans. Hon har gjort ett väldigt bra med med det.

SP: Vem är din favorit designer?

LC: Phillip Lim - Jag älskar honom. Men, varje dag är jag lite mer vanligt klädd. Mycket av det jag gör  varje dag krävs de inte att jag är uppklädd till.

SP: Så om det finns en affär där ute som du tycker om mycket - som inte är allt för dyr. Vilket skulle det vara?

LC: Jag älskar Urban Outfitters! Jag tycker om deras saker väldigt mycket.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: