2010-08-09
 19:29:53

Lauren-s skönhetsknep.

Hade frågan uppe på frågestunden för någon dag sedan hur Lauren sminkar sig. Har hittat mer information.

Hur sminkar du dig?
– Jag kör nästan alltid flytande eyeliner på ögonlocken. Innan jag lägger eyelinern applicerar jag concealer på ögonlocken för att få dem mer jämna. Dessutom ger concealern tillsammans med svart eyeliner en mer dramatisk look. Eyeliner kan vara lite knepigt att måla på och det krävs övning, så du måste ha tålamod. Det svåraste är att få till själva kråksparken. Mina kråksparkar blir olika tjocka varje gång jag målar, men huvudsaken är att jag får de blir lika långa.

Har du någon favoritprodukt?
– Solpuder, jag älskar att se solbränd ut. Jag borstar på pudret nedanför kindbenen med en stor och fluffig borste.

Hur fixar du frisyren?

När jag har bråttom brukar jag använda en saltvattenspray. Jag sprayar hela håret direkt efter att jag har duschat, sen kramar jag ur håret och låter frisyren lufttorka. Annars är jag ganska insnöad på flätor just nu. De är väldigt enkla och roliga att göra!

Färgar du håret?

– Jag gör slingor var åttonde vecka, men jag är ganska lat när det gäller att ta tag i det. Jag brukar alltid boka tid efter att min mamma har ringt och sagt att mina hårrötter börjar synas igen.

Hur sköter du annars om ditt hår?

– Jag lägger en djupverkande hårinpackning en gång i veckan eftersom mitt hår är så behandlat. Sen låter jag inpackningen verka i tio minuter innan jag sköljer ur den.

 


Lauren, Audrina & Whitney sminkar varandra under inspelningen av ett avsnitt av The Hills.


Vilken produkt kan du inte vara utan?
– En mascara som gör mina fransar fylliga utan att klumpa. Och jag går aldrig hemifrån utan eyeliner, läppglans och handcreme.

Vilket är ditt bästa skönhetsråd?
– Less is more. När jag började sminka mig var jag så ivrig att jag matchade en blå ögonskugga med en tröja i samma färg, varenda dag, och det blev lite för mycket. Framhäv istället dina finaste drag och var nöjd med hur du ser ut.

Vad tycker du om nagellack?
– Jag älskar att experimentera med olika nagellack och jag gillar galna färger. Nu senast köpte jag ett stålblått lack och ett med glitter i.

Har du några skönhetsmissar i bagaget?

– Både jag och min kompis Lo hade väldigt sönderblekt hår förut, det såg verkligen inte bra ut, så vi har bränt alla bilder på oss själva från den perioden, haha!

Har du någon favoritdoft?

– Jag har många favoritparfymer, men jag gillar speciellt Diors Miss Cherie och parfymer från Marc Jacobs. Jag använder också Michael Kors och min vardagsparfym är Kai, som doftar av gardenia.

Läppstift eller läppglans?
– Läppglans. 

Äkta eller fejkad solbränna?
– Fejkad solbränna, om den ser bra ut och inte är orange. En fejkad solbränna är bättre för huden än en äkta.


Rebecka

Älska The Hills :)



PUBLICERAT: 2010-08-10, 17:27:17 | URL: http://missrebeckaa.blogg.se/
Anonym

kolla på länken om att Lauren skulle ha blivigt brun hårig varför had du inte skrivit om det?

är det sant eller inte?

http://www.feliciakyrk.devote.se/blogs/5410939/daa-var-det-gjort-.htm#WriteComment



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: