2009-07-29
 19:49:08

Vem är Lauren's inspiration?

När författare sätter pennan på pappret, letar många till en litterär ikon för inspiration och vägledning.
Så vilken ikon tror du inspirerar Lauren Conrad's fantasi när hon skriver sin andra novell?
Kan det vara skolflickan, favoriten Jane Austen? Eller en modern mästare som Stephen Kind? Eller kanske förra årets novell  "Laureate" för literatur,  Jean-Marie Gustave Le Clézio?


Ehm, nej. Det är TV värden Chelsea Handler.

"Jag älskar folk som kan framkalla sin röst till historien," berättar Lauren för OK! efter att ha besökt Xhibition Bar at Harrah's Resort in Atlantic City.



" Jag har precis läst båda böckerna av Chelsea Handler's och jag älskar den för att du kan höra hennes röst i dem. Jag tycker det är toppen att hon framför personlighet till historier."



Nå, du kan inte anklaga tjejej för att vara anspråksfull!
Och medans några har varit så elaka och påstått att L.C har låtsats att skriva sin första novell L.A Candy själv, medans hon själv försäkrar oss om att hennes skrivning är extremt intensiv.

Den förre detta Hills stjärnan berättade för oss att sitta och låta någon annan göra det jobbiga jobbet kastar hon sig in i ett maraton skrivnings period.

" Jag sitter i mina säng i min pyjamas, och där fanns dagar där jag skrev tio timmar i rad," sa hon innan hon åkte till nattklubben, The Pool.


" Men jag måste stänga av alla runt omkring mig. Jag stänger av mon mobil, stänger min dörr. Du måste komma in i den sonen."



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: