2010-10-19
 12:27:08

Teen Vouge Nov 2010

Utdrag ut tidningen Teen Vouge Nov 2010 där Lauren är med i.


Öppningsscenen av Lauren Conrads yet-to-be-titeln ny dokumentär stil dokusåpan kommer att innehålla hundratals, om inte tusentals, skrikande fans samlades i en av hennes bok värvningar. Det är långt ifrån det blinda ögat producenterna av The Hills vände sig till sin ledande dam megastardom.

"För första gången kommer de faktiskt att erkänna den berömmelse som följer med showen," säger Lauren. Och det är inte det enda som är annorlunda den här gången.
"Det kommer inte att kretsa kring mitt privatliv, säger hon benhårt.

Med andra ord kommer hennes pojkvän, Kyle Howard inte filmas, inte heller hennes kontor eller hennes lägenhet.
"När jag filmade dem två sista showerna, hade jag aldrig möjligheten att visa allt jag arbetade för", säger hon. "Den här gången ligger fokus på mitt jobb, och medan det fortfarande är personlig för mig, kommer jag också ha en del av mitt liv som kan bli min."

Lauren sitter tvärs över bordet från mig i Barney Greengrass i Beverly Hills, där vi har lunch. 24-åringen ser inte ut som den soldränkta Kalifornien flicka som sköts till ära på Laguna Beach och The Hills. Hon är ledigt klädd i shorts cutoff denim och en tryckt Tucker topp-och hennes Chanel solglasögon är så cartoonishly stora som de alltid har varit.

("Jag bär fortfarande jätte stora glasögon, trots att dem krymper", bekänner hon," eftersom jag har en jack-in-the-box ansikte". "Det är som att folk skulle bära stora väskor eftersom de var övertygade om att de fick dem att se smalare ut. " )


När jag först träffade Lauren under 2006, i början av hennes Teen Vogue praktik, hjälpte hon mig på en fotosession. På den tiden verkade hon mer upptagen med att smsa hennes dåvarande pojkvän, Jason (samma hon bekant avböjde att åka till Paris för), än hon gjorde med att faktiskt arbeta.

Idag, är Jason gammal, och Lauren är lyckligt förälskad och vid rodret för sin egen mini-imperium.
Hon gick klokt bort från The Hills precis innan det tog ett betyg störtdykning (säkert till stor del på grund av hennes frånvaro), och har sedan återuppstått sig själv som en business-kunniga, en-kvinna megabrand.

Hon författade en bok serie löst baserad på hennes liv. (De två första romaner hamnade på New York Times Best Seller listan, och den sista debuterar denna månad, tillsammans med en Lauren Conrad Style Guide.) Hon designar en klädkollektion för Kohl's, och hon är oberoende förbereder att lansera en modern etikett som heter Paper Crown-fokus i sin nya dokument dokusåpa (även om serien kommer att beröra alla de olika projekt som hon gör).

Skeptiker kommer att hävda att Lauren inte behöver övervinna den typiska hinder en ung designer ansikten (dvs, synlighet, kassaflöde, anslutningar), som hon erkänner, "jag skulle hålla med." Men hon konstaterar, "jag vill också säga att jag har offrat och arbetat mycket hårt för att komma dit jag är nu.

Så för någon som slutar mode-skolan kan behöva kämpa i åratal för att få möjlighet att starta en klädlinje. Jag
har jobbat varenda dag sedan jag var sjutton mot detta. Jag har också inför olika utmaningar, säger hon. "Jag går på möten, och människor har denna förutfattade föreställningen om mig att jag inte arbetat hårt för att komma dit jag är."

Ganska mycket sedan den dagen hon plockade ur hennes Laguna Beach High School parkeringsplats och la upp en MTV dokusåpor, har Lauren levt sitt liv i allmänhetens ögon. Som en konsekvens vill det eller inte, hon var tvungen att utveckla en tjock hud när det kommer till fanfar-och kritik-som kommer med på resan.

Men medan de flesta av hennes kamrater i Hills har fallit av den djupa delen eller i glömska, har Lauren lyckats utnyttja henne persona till en blomstrande verksamhet fredsbevarande särskilt utan skandaler i processen. Av hennes beslut att lämna The Hills, säger hon, "jag sa till mig själv, det här är de mesta jag kan göra och ändå vara nöjd med det."

Tillägger hon med ett skratt, "Jag lämnade strax innan jag blev galen." I själva verket tycks hon ha vänt sida nästan uteslutande på den tiden i hennes liv. När jag frågar vem från showen hon fortfarande håller kontakten med, nämner hon Lo Bosworth (de är rumskamrater), Stephanie Pratt, och Sophia Rossi (en av producenterna).

"Ärligt talat, det är dem, säger hon. "Alla är upptagen, och de lever sina egna liv. Jag tror att vad vi verkligen hade gemensamt var showen." Ändå är hon diplomatiska när jag tar upp Heidi's plastikkirurgi utnyttjar eller Jason beslut nyligen, efter flera DUIs, att ansluta sig till rollistan Celebrity Rehab.

"De har gått vidare till ett annat liv nu, säger hon. "Att vara på en show som den är mycket mer än folk tror. Du kastas in i rampljuset. Det finns all denna press att agera på ett visst sätt. Det är svårt att anpassa sig. Ni måste besluta tidigt på om du är villig att göra det. "




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: