2009-07-02
 19:15:08

Intervju om L.A Candy



Efter sex år och sju säsonger av att ha sitt liv filmat (två säsonger på Laguna Beach och fem på hennes egna spin-off, The Hills), är Lauren Conrad redo att stänga av henne Mikrofon.


"Jag ville lämna serien på ett bra sätt", säger hon.
"Det har varit bra såhär länge, och jag tror jag stannade länge nog."

Så vad händer nu?
Den 23-årige har redan sitt eget klädmärke (även fast att den är tillfälligt pausad) och hon lanserar Avon produktlinje för yngre kvinnor, och hon har en ung-vuxen roman som kommer ut denna vecka. Den första av tre bok serie, är LA Candy om en 19-årig flicka som flyttar till Los Angeles och blir stjärna i en dokusåpa. Hmm, låter bekant.


Du är en ganska upptagen tjej. Hur hittade du tid att skriva en bok?
När du är klar att skriva en bok, har du ingen aning om tiden och engagemanget som behövs. Jag visste att det skulle bli en hel del arbete, men vi var tvungna att skjuta tidsfristen mer än en gång. Att veta att jag skulle vara väldigt trött från att skriva hade jag planerat en fyra dagars semester med mina föräldrar till Mexiko direkt efter min sista deadline. Men jag slutade att skjuta deadline, så jag spenderade nästan hela semestern i mitt rum att arbeta medan det var vackert ute.


Detta var en tre-bok affär. Har du blivit inspirerad att skriva en fjärde eller att starta en annan serie?
Om du hade frågat mig i slutet av den första boken, skulle jag ha sagt nej, men den andra boken har varit mycket enklare, eftersom alla personer hade introduktioner och riktlinjer har gjorts. Så jag njuter av det lite mer och jag vill definitivt fortsätta att göra detta.


Boken verkar alltför liknar ditt verkliga liv. Tror du inte folk vet allt som finns att veta från att titta på din show?Folk ser historien framför kamerorna, men för mig, allt som händer bakom dem är den intressanta delen.
Du har sagt att boken är fiktiv och endast löst baserad på ditt liv. Människor kommer fortfarande att försöka jämföra de två, eller hur?

Människor kan göra det med något. Liksom, "Denna elaka tjej är denna person och hennes bästa vän är hennes bästa vän i verkliga livet," men alla har en elak tjej och en bästa vän. Personerna i boken är bara människor som finns i allas liv.

Det finns också massor av referenser till minderårigas alkoholkonsumtion, pot och att strula med pojkar. Men det är en ung-vuxen bok!
Eftersom dessa saker finns. Barn är smarta, de vet när du försöker göra en PG version av något som är verkligt. Jag tänker inte ljuga och utelämna det, men jag se till att visa att det finns en konsekvens för allt du gör.


Du är naturligtvis nära med dina föräldrar. Har de någonsin skrikit åt dig för något du gjort på showen?
Mina föräldrar är mycket förstående människor, och de vet att jag är ung och jag kommer att göra misstag, och de har låtit mig veta att jag alltid kan be om deras vägledning. Men de har aldrig kritiserat min beslutsfattande. Min pappa kommer att skämta och säga att jag ska sluta kyssa pojkar och min mamma talade om för mig att sluta leka med mitt hår.


Du leker med ditt hår en hel del.
Ja, när du tittar på dig själv  märker du vanor som du har.


Vad sa du?
Jag gör en massa ansiktsuttryck som jag inte sett innan. Jag har alltid trott jag var riktigt slug och sammansatt, men när folk gör saker som är konstiga eller kränkande, gör jag alltid ett konstigt ansiktsuttryck.


Får man se dig tillsammans med Whitney Port på The City?
Jag tror inte det. Jag har pratat med vänner om att flytta till New York för ett par månader. Jag älskar staden, men så lam som det låter, tror jag inte att jag skulle kunde hantera vädret. Jag älskar Kalifornien's väder och Kalifornien livsstil.


Det är svårt att säga om showen, men hur reagerar allmänheten då du är ute?
Det är en sak om New York: Ingen bryr sig. LA är ungefär också så eftersom det finns så många kända människor där. Folket är chill så att de verkligen inte kunde bry sig mindre om dig. Det är häftigt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: